keskiviikko 5. toukokuuta 2010

Mönkijä pellolla!

Kuten ehkä tiedätte olen "yksinhuoltaja" tällä viikolla, ja huomasin hyvin pian, että se ei sovi minulle. Eilen lapseni piti viedä roskat mönkijällä. Hän vei ensin yhden pussin ja sitten päätti että hän seuraavalla kerralla vie 2 pussi. (Joo en ole viennyt pariin päivään roskat pois rappusista)
Olin tietty sisällä ja tein jotain fiksua, taisin pedata hänen sänky puhtaaksi. Yhtäkki kuului hirveä itku ja hysteerinen huuto. Juoksin ulos jossa lapseni katsoi alas mäkeä ja huusi mönkijä on pilalla, se on rikki, äiti auta!
En nähnyt koko mönkijää..mutta mäki on myös iso! Juoksin hakeamaan mönkijää joka oli naapurin pellolla, se oli hieman karannut ja lapsi huusi että roskapussi tarttui käteen yms yms. Minä huusin että helvetti en minä saa painavaa mönkijää pellosta joka on aivan märkä ja paskanen. Lapsi itki, ja äiti melkein itkee. Sitten laitoin saappaat päälle ja takin, ja päätin että minä en heti mene naapurin ukkoa hakemaan apuun vaan yritän itse. Startasin sitä mönkijää ja huusin ja työnsin ja huusin lisää. Sain sen helvetin mönkijän ilman apua pois. Olin täynnä paskaa ja likainen.
Lapsi halasi ja sanoi mä rakastan sua, hienoa!
Sitten...lapsi päätti että renkaat pitää pestä, ja hänen mielestä paras tapa oli ajaa niin kovaa kun mönkijä kulkee. Kuului korkea ääni ja lapsi ajaa 50 mönkijällä ja nauraa räkättää, paska lentää ja minä juoksen perässä. Lapsi ei huomaa että minä huudan ja heilun. Tai sitten näki ja ajatteli että äiti on innoissaan.
No loppu hyvin. Hänhän pysyi kyydissä mukana...
Sitten ajattelin että kun nyt olen märkä ja paskanen, niin pesen vielä auton. Lapseni ajoi sillä aikaa mönkijällä, kunnes hän 30 minutin kuluttua taas huutaa kun hinaaja että tule auttamaan äiti. Tällä kertaa se oli kiinni rajussa rinteessä, mistä oli sitten hieman vaikeampaa saada sitä pois, huusin että myyn sen saatanan koneen ja kiroilin ja huusin lisää. Sain sen irti!
Lapsi kysyi hyvin kauniisti tämän jälkeen, äiti saanko mennä iltapesuille sisälle? Sanoin kyllä saat!
Eli tämmöinen pikku rauhallinen ilta eilen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti