torstai 22. huhtikuuta 2010

Toiveista

Me elämme jänskiä aikoja Annen kanssa, ollakko vai eikö olla paksuna? Kummilusikka vaiko ei? Nooh sehän tuli jo harvinaisen selväksi, että ei kummilusikkaa, vaan yhteinen matka äidille ja kummitädille, kiitos tuttelin voimme jopa lähteä Brasiliaan tai ainakin Espanjaan.
Olen jo käynyt kangaskauppojen nettisivuilla etsimässä sopivan kukkaista kangasta tulevaan kummitätimekkooni, mutta onneksi Anne antoi luvan käyttää myös keltaista mekkoa. Ainoa paha puoli siinä on, että olen jo kerran käyttänyt vuonna -86 ristiäisissä kummitätinä keltaista mekkoa ja sitten kahden vuoden kuluttua vuonna -88 sain tietää (ollessani harjoittelijana Reiman tehtaalla) että huorat pukeutuvat keltaiseen. Silloinen Reiman tehdas teki ihan kivoja pitkiä toppatakkeja naisille, jotka menivät silloiseen Neuvostoliittoon (sotakorvauksina kait) ja sinne tehtiin kahta väriä, mustaa ja keltaista. Tehtaan työntekijöillä oli mahdollisuus ostaa halvalla toppatakki ja niin minäkin sellaisen ostin. Kun mietin kumman värin ostaisin, niin vanha konkari ompelija-rouva kertoi minulle tämän suuren salaisuuden huorien vaateväristä. Niinpä ostin sitten mustan toppatakin, joka muuten edelleenkin on minulla, kellarissa. Ei ihme, että Neuvostoliittoon meni hyvin paljon niitä keltaisia toppatakkeja.
Mutta jos Anne haluaa, että pukeuden keltaiseen niin sitten mä pukeudun ja ostan vielä sellaisen ison keltaisen lierihatun kera kukkien.
Mutta vaikka vauvat ovat niiiiin ihania ensimmäiset kaksi kuukautta ja vauvojen tekeminen ja syntyminen on niin luonnollista, niin kuitenkin toivon, että Annen kierukka ei ole falskannut ja että Anne ei ole raskaana. Menisi siinä kesä sitten pilalle molemmilta, että yhtä hyvin sitä sitten voisi olla töissä koko kesän......
Olen nyt ajatellut tehdä joukkokanteen kierukkafirmoja vastaan. Toki voinhan ostaa Annelle syntymäpäivälahjaksi lahjakortin vasektomiaan (hänen kultamulkulleen siis).
Kun otsikkona on toiveet niin kerron tässä myös oman toiveeni: toivon hartaasti, että meidän naapurin rouva lopettaa autolla ajamisen julkisilla teillä. Eilen illalla kotiin tullessani noin 7 km ennen kotia, matkanteko hyytyi täysin, oli helvetillinen letka ja kukapas muu kuin naapurin rouva se siellä körötteli neljää kymppiä kuuden kympin rajoituksella. Letkassa meni muiltakin hermot, kuin multa. Kaikilla hänen takanaan ajavilla jarruvalot vilkkuivat tiheään tahtiin. Nooh , kun sitten olimme kääntymässä niin ohitin hänet liikenteenjakajan väärältä puolelta ja kaasutin kotiin (otti niin aivoon) risteyksestä on meille noin viiden kilometrin matka ja kotipihassa odotin, koska naapuri saapuisi omaan pihaansa. No hän tuli kolme minuuttia mun jälkeen. Siinä ajassa olin ehtinyt laittaa pesukoneen päälle ja vetää puolet tupakasta...... tämä naapurihan on se, joka käyttää vilkkua ajaessaan kotipihaansa yksityistieltä ja mennessään autotalliin.
Aamulla huomasin, että naapuri oli lähdössä ennen mua, joten kerroin lapsille, että me lähdemme sitten vasta 15 minuutin kuluttua, ettei heti tarvitse pilata aamuaan sillä, että joutuu roikkumaan sen akan perseessä. Juuri kun olin vetämässä viimeiset henkoset aamutupakasta ja ajattelin vielä käydä vessassa, niin eiköhän se rouva tullut takaisin (kait varmaan pisti ukkonsa vaihtamaan nastarenkaat takaisin alle, koska aamulla satoi räntää) niin silloin tuli meidän perheelle kiire, että päästiin baanalle ennen häntä. Että näin pieni on mun pyyntö ja toive, että älä akka aja autolla, pliis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti