maanantai 15. helmikuuta 2010

Minna on lomalla

On se hienoa olla lomalla tämän viikon. Lomani alkoi tuttuun tapaan räkätaudilla, nokka tukossa ja pää kuin Haminan kaupunki. Eihän tässä sitten voi tehdä mitään paitsi silittää. No silitin kuopuksen vaatekaapin sisällön ja viikkasin kaikki hienoihin pinoihin (kuinkahan kauan kaappi näyttää samalta kuin nyt....veikkaan kahta päivää niin kaappi on kuin pommin jäljiltä). Samalla heitin ison mustan jätesäkillisen verran hyviä vaatteita roskiin. Ai miksi roskiin? No, olen hyvin usein ollut kirppiksellä myymässä hyviä, puhtaita vaatteita ja mitään ei ole mennyt oikeastaan kaupaksi, vaikka hinnat ovat olleet 0,20 € - 1,00 €/kpl. Kysynpä vaan, että missä ne köyhät ovat jotka tarvitsevat halpoja hyviä vaatteita? Eivät ainakaan niillä kirppistapahtumissa missä mä olen ollut. No sen jälkeen olen heittänyt vaatteet roskiin, koska en missään tapauksessa anna niitä UFF:lle, koska se on pelkkä riistohuijausfirma. Ennen kuvittelin, että ne vaatteet ihan oikeasti annetaan afrikan ihmisille ilmaiseksi, mutta paskan marjat nehän myy ne trokarille, joka taas myy vaatteet kovaan hintaan köyhille, joten siksi meidän hyvät käytetyt vaatteet menee roskiin.
Silittiminen otti räkäisenä voimille, joten kävin suihkussa ja päiväunille. Mutta ennen päiväunia mun paras, rakas kaveri, Anne tuli meille ja toi mulle ensiapupakkauksen: nenäsumutetta, särkylääkettä, berovitaa, finrexiä, nenäliinoja, jaffan, juustonaksuja ja leffan (lainaksi). Voi jeesus, sanon minä, siinä jos missä on ystävä. Ei tullut lottovoittoa viikonloppuna, mutta paskat siitä mulla on ainakin yksi tosi ystävä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti